Édesburgonya gratin

126215793_428889621609125_8864009620673824947_n.jpgAz elmúlt időben nagyon rákaptam a gratin, azaz csőben sült gyökérzöldségek elkészítésére. Ezúttal édesburgonyával dolgoztam, és csirkecombokat sütöttem hozzá!

 

Hozzávalók:

Csirkerészek akár vegyesen: én ezúttal 2 felső, 2 alsó és 1 szárny résszel készítettem, de mindig legalább annyi legyen a húsok száma ahányan vagyunk, de inkább pár darabbal több * só, fahéj, fehér bors * olíva olaj 

Gratin: 2-3 nagy édesburgonya * 250 ml főzőtejszín * 3 ek étkezési keményítő * só, szerecsendió * vaj és panírmorzsa a formához

Elkészítés:

A gratinhoz a burgonyát mandolinnal, vagy uborka gyaluval vékony karikákra vágjuk, majd összekeverjük a többi hozzávalóval (szerecsendióval óvatosan bánjunk, egy kis teáskanál is nagyon intenzív ízt ad). Melegítsük elő a sütőt 150 fokra. Vajjal kikent és utána morzsával kiszórt, szögletes őzgerinc vagy kenyér formába halmozzuk a keveréket és 90 perc alatt készre sütjük. Ha elkészült érdemes legalább 30 percet pihentetni, hogy könnyen és szépen vágható legyen!

Közben elkészíthetjük a húst is. A combokat dörzsöljük be a fűszerekkel és az olajjal, majd az utolsó 60 percre tegyük be nyugodtan a gratin mellé. Ha a burgonya elkészült vegyük ki, és vegyük fel a hőfokot legalább 190 fokra és min.15 percig pirítsuk csak a combokat.

Jó étvágyat!

Címkék: Fitt