Nutellás márványos kelt tészta

275137022_3168693043418001_5010853862810848536_n.jpgRemek nőnapi sütemény lehet ez a tavaszi finomság. Tavasszal előtérbe kerülnek a kelt tészták, kalácsok (gondolom a húsvét miatt). Ezúttal egy kevert csokis változatot csináltam. Mivel délelőtt csak a tészta begyúrására volt időm, így az élesztős kelt tésztát választottam, mivel az egyébként is igényli, hogy pár óráig énidejét élje.

 

 

Hozzávalók:

 

× 600g liszt 

× csipet só

× 150g vaj/margarin 

× 2.5-3 dl tej 

× 75g porcukor 

× 1 tasak instant élesztő 

× 2 tojás sárgája 

× 25g kakaópor 

× 200g Nutella + a tetejére

Az élesztőt én általában fel szoktam futtatni akkor is ha instanttal dolgozom - tudom, hogy nincs rá szükség, de én szeretem látni, ahogy dolgozik. A meleg tej és porcukor keverékében. Ha felfutott belekeverjük a tojások sárgáját majd a liszt-só-vaj keverékhez adjuk. Elfelezzük majd a tészta egyik félhez adjuk a kakaóport. 30 percet kelesztjük (vagy akár több órát, mint én)

Kinyújtjuk mindkettőt, megkenjük nutellával, egymásra rakjuk és mint a kakaós csigát feltekerjük. Beletesszük egy olyan formába, ahol nem tud oldalra terjeszkedni, csak felfelé és újabb 30 perc pihenés.

160.fokon 40-45 percet sül. A tetejére újabb adag Nutella kerül és egy kis csoki forgács.

Címkék: ünnep, süti