Epres brownie torta

273782272_472531897682376_7893901978602828605_n.jpgNagymamám 84. Születésnapjára készítettem ezt a nagyon-nagyon finom, csupa csoki csodát, azonban szív alakja miatt Valentin-napra is tökéletes! Az eprek így télen nem túl csábosak, de azért mégiscsak eprek!

 

 

 

 

Hozzávalók: 

 

Brownie: 300 g étcsoki - 200 g vaj/margarin

               100 g liszt - 75 g cukrozatlan kakaópor - 1/2 zacskó sütőpor

               5 tojás - 200 g cukor - csipet só

 

Krém: 250 g mascarpone - a rózsaszín szín eléréséhez színezék: én 2 ek cékla levet használtam

 

+ annyi eper, amennyihez tél végén hozzájutunk és csoki a bevonáshoz: én a Dr.Oetker féle melegvízben felolvasztós étcsokis tortabevonót használtam erre a célra

A brownie-hoz vízgőz felett összeolvasztottam a csokit és a vajat/margarint. 
A száraz összetevőket is összekevertem: lisztet, kakaóport és fél zacskó sütőport.
Tojásokat ketté választjuk, az 5 sárgáját felverjük 200 g cukorral, míg a fehérjéket egy csipet sóval 
Végül összekeverjük előbb a sárgáját a csokis masszával, majd a száraz anyaggal, végül pedig óvatosan a felvert habbal.
Előkészített formában 180 fokon 30 percet sütjük.

A brownie lágy marad mikor lejár a sütési idő, így ne süssük túl mert kiszárad!

A tetejére egyszerű mascarpone krém került egy kis cékla lével színezve.

Az epreket meg az elején olvasztott csokiba mártottam és dermedni hagytam, majd a kész tortát feldíszítettem vele!

Címkék: ünnep, süti