Vegán lencse fasírt, paradicsomos cékla krém leves

277466312_3257853997868729_8329610598388835752_n.jpgHúsvét előtti böjtbe is beilleszthető ez a remek kis fogás, arról nem is beszélve, hogy ízletes alternatíva húsmentes fogásként, valamint nem tartalmaz állati eredetű összetevőket sem.

Melengető leves ebben a borús, esős, hideg időben!

A vegán lencse fasírthoz konzerv lencsét használtam, ami nagy praktikus mert rögtön felhasználható, nem kell előtte éjjel áztatni, vagy órákig főzni - igazán időtakarékos.

Megpirítottam hagymát, fokhagymát és egy szál répát, majd hozzá adtam a lencse 2/3-át, majd pirospaprikát. Kicsit összeforraltam, majd botmixerrel pürésítettem. Ezután belekevertem a maradék lencsét, ízesítettem és itt mindenki kedve szerint tovább fűszerezheti. 3 evőkanál teljes kiőrlésű liszttel és egy kis vörösborecettel elkevetrem. Kis golyókat formáztam belőle és egy tányéron a hűtőben pihentettem, hogy jól ki lehessen majd sütni. Eután olajban megforgattam, hogy a zsemlemorzsa rátapadjon, majd bő olajban kisütöttem. Érdemes meggyőződni, hogy elég jó-e a keverék, mert ha nem elég szilárd akkor sütés közben szét fognak esni a kis golyók!

A céklakrém leveshez 4 nagyobb céklát bedobtam a mikróba, hogy megpuholjon (kb 10-20 perc, céklától függ). Közben hagymát és répát pirítottam, majd ehhez adtam hozzá a nagyobb darabokra vágott megfőtt céklát (a cékla roppant erős színezék, így vigyázzunk a ruhánkra, konyhánkra). Hozzáadtam annyi zöldségleves, amennyi jó alaposan ellepi (egy kockát belemorzsoltam, és felöntöttem vízzel, sose használok vegetát). Amikor alaposan felforrt és puha benne már minden, akkor elzárom a gázt és leturmixolom! Ezutám mehet vissza a gázra, adjunk hozzá 2 dl paradicsom pürét, majd 1,5 tejszínt/vegán krémet. Közben kóstoljunk és ízesítsünk! Miutűn elzártuk én csakúgy mint a krumplipüréhez ehhez is kevertem pár kocka vajat/margarint, hogy sejmesebb állagot kapjak. Mint minden krémleveshez a tökmag nagyon passzol, így szórjuk rá bátra amikor esszük!

Címkék: ünnep, vega, Fitt