Füstbe ment terv

Most egy balul sikerült receptet hozok nektek csak, hogy lássátok még, aki rendszeresen főz, sőt többször is készítette már ugyanazt is tud óriásit bakizni, aminek sírva megevős lesz a vége. 

118540774_588938955102208_3088664308122130200_n.jpgSzeretem az ázsiai konyhát, így már számtalanszor készítettem pulyka felsőcomb filéből ázsiai ízesítésű pácban vacsorát. Nagyon kedvelem, mert gyors és egyszerű, valamint nincs vele sok munka. Ez volt legalábbis az elképzelés!

Szokásomhoz híven egy kis lábosba öntöttem 200ml szójaszószt, belereszeltem egy ujjnyi gyömbért, 4 gerezd fokhagymát, és megküldtem egy adag frissen őrölt borssal. Mennyei illatok, boldogság, kis lángon szépen összerottyantottam. Mikor ezzel megvoltam adtam hozzá 2 ek rizsecetet és 50ml olíva olajat. Öntöttem is rá a húsra, és tettem be a hűtőbe pácolódni.

Itt még nem jöttem rá a hibámra, hogy az évek óta készített bevált pácból a legfontosabb összetevőt kihagytam. Eltelt 1-2 óra, eljött a vacsora ideje, és szépen feltettem főni a pulykát, szósszal együtt. Itt még, bár erőteljesebb szaga volt, mint szokott sem jöttem rá, hogy ehetetlen lesz a végeredmény és mit sem sejtve kevertem össze hozza egy könnyű nyári salátát.

A leleplezés pillanata a vacsora asztalnál, kóstoláskor történt meg... Olyan szinten volt sós az étel, hogy marta a számat, torkomat! Pedig egy csepp sót sem tett bele az ember. Na, de ott a szójaszósz! Itt már azt hiszem mindenki tudja, hogy mit felejtettem ki... a szójaszósz sósságának enyhítésére szolgáló édeset. Ez a leggyakrabban nálam pár ek barna cukor, vagy időnként kis mogyoróvaj. Ha ezt kihagyjuk, akkor a végeredmény ehetetlen lesz, és mehet a kukába!

Itt hívnám fel a figyelmet a legnagyobb hibámra: KÓSTOLNI! Miközben készül az étel, még ha 10000x is csináljuk, akkor is kóstoljuk meg. Én elbíztam magam és ezáltal nem vettem még időben észre a szarvashibám! 
(a vacsora ezáltal joghurtos saláta volt, vigasztalásul csoki pudinggal)

Aki gyors, finom és egészségeset szeretne vacsorázni, pillanatok alatt, a lehető legkevesebb munkával, annak bátran ajánlom ezt a receptet, DE! figyeljünk az ízek harmóniájára!

Címkék: Nemzetközi