Sütőtökös-brokkolis rétes (kacsamellel)

257907175_616257819489285_6187725438448227616_n.jpgEz a zöldséges rétes elnyerte a család tetszését, mivel ők nem szeretik a sütőtököt! Ezt nagy sikernek éltem meg! A Kacsa újkeletű kedvencem, amit pár éve még biztos nem ettem volna meg. Azóta már itthon is készítettem párszor hol mellet, hol combját, sőt egyszer már a májjal is próbálkoztam. Így Martin nap környékén nagyon adja magát a kacsa hús is.

 

Hozzávalók a réteshez: 

 

× 400g sütötök (tisztított mennyiség)

× 250g brokkoli (mirelit)

× 2 tojás

× 3-4 ek zsemlemorzsa

× Só, bors

× 200g reszelt sajt

× 1 csomag előre csomagolt réteslap

A sütőtököt elősütjük a sütőben, kb. 40 perc alatt 180 fokon puhára sül, picit karamelizálódik is! A brokkolit sós vízben megfőzzük, de épp csak annyira, hogy a mirelit állagából újra roppanós zöldséget kapjunk. Ezután összekeverjük a hozzávalókat, majd a megolajozott, szétterített réteslapra halmozzuk és feltekerjük. Kb. 30 perc alatt megsül.

A kacsamellet sóval, borssal és rozmaringgal sütöttem meg: serpenyőben kis olíva olajon a bőrével lefelé - amit előtte beirdaltam és fűszereztem - kell sokáig sütni, hogy minél jobban kisüljön a bőréből a zsírja. Ettől nem kell félni, jó sok zsír van benne, sokáig tud kisülni, az a lényeg, hogy minél ropogósabb állagot kapjunk. Itt mindenki eldöntheti, hogy rosé vagy átsült legyen a melle: én a bolti húsokkal, még ha szép is, nem támogatom a roséra sütést - amennyiben biztosan szép és ellenőrzötten friss forrásból származó húshoz jutunk mindenképp próbáljuk ki, mert úgy elkészítve nagyon finom! Ezután megfordítjuk és a másik felén is sütjük. Ha biztosra akarunk menni akkor a sütőbe is betehetjük egy 15 percre - javaslom bőrével lefelé, majd mikor kivettük rögtön fordítsuk meg, hogy ne ázzon el a ropogós bőre a kisült zsírban!

A képen látható kis zsemle receptje a következő bejegyzésben megtalálható lesz!

Címkék: vega, Fitt