Kókusztejes húsgombóc leves

273876700_1291203228035577_7477041251482180787_n.jpgAz ázsiai konyha nagy előnye, hogy könnyen és gyorsan elkészíthető, kevés alapanyagból is, mégis finom és főleg laktató, de még egészséges is!

 

 

 

 

 

Hozzávalók:

 

Húsgombóchoz: 400 g darált sertés hús

                           lime héja, koriander, petrezselyem, só, bors

 

Leveshez: vöröshagyma - gyömbér - fokhagyma - répa - só - sáfrányos szeklice (sáfrány olcsóbb rokona) - 1 konzerv kókusztej - lime leve

A gombócokhoz összegyúrom a hozzávalókat, majd kis gömböcöket formázok belőlük és félreteszem.

A leveshez megpirítottam a hagymát, gyömbért, fokhagymát és répát, majd felöntöttem bőséges vízzel, sóztam és mellé raktam a gombócokat és a sáfrányos szeklicét. Mikor megfőtt a gömböc adtam hozzá a konzerv kókusz tejet és a gombóchoz lereszelt lime levét.

A soba tésztát külön főztem ki és nem is raktam őket egybe csak a tányéron. Bármilyen leves sokkal tovább áll el, ha nem hagyjuk benne a tésztát, mert az hamarabb romlik. És nem is lesz undi szétázott íze és állaga.

Címkék: Nemzetközi, Fitt